Box Office USA: Sandra Bullock i Bradley Cooper - upadłe gwiazdy Halloween

autor: /
https://www.filmweb.pl/news/Box+Office+USA%3A+Sandra+Bullock+i+Bradley+Cooper+-+upad%C5%82e+gwiazdy+Halloween-114263
Box Office USA: Sandra Bullock i Bradley Cooper - upadłe gwiazdy Halloween
Pogrom premierowych filmów trwa w najlepsze. Po tym, jak wszystkie nowe tytuły przepadły przed tygodniem, sytuacja nie poprawiła się w ten weekend. Halloween 2015 źle wspominać będzie i Sandra Bullock, i Bradley Cooper. Również twórcy "Łowcy czarownic" i "Steve'a Jobsa" mają powody do popadnięcia w depresję. Nie udało im się powstrzymać odpływu widzów. Oba filmu straciły ponad 60% wpływów w porównaniu z ubiegłym tygodniem. Tylko filmy z pierwszej czwórki mogły pochwalić się spadkami poniżej 40% . W efekcie był to najgorszy weekend w amerykańskich kinach od początku września 2014 roku.


Po raz czwarty numerem jeden okazał się "Marsjanin". Do zwycięstwa filmowi wystarczyło zaledwie 11,4 mln dolarów. Jest to najsłabszy numer jeden od początku września ("War Room" – 9,5 mln dolarów). Na słabości nowości zyskała animacja "Hotel Transylwania 2", która szósty weekend w kinach świętowała awansem na czwartą lokatę.

Najlepszą premierą okazał się "Ugotowany". Ale dla Bradleya Coopera to słaba pociecha. Film zarobił zaledwie 5 milionów dolarów. Dla Coopera nie byłby to może aż tak bolesny cios, gdyby nie fakt, że to trzecia z rzędu produkcja z jego udziałem, która przepadła w kinach. "Serena" w ogóle nie trafiła do szerokiej dystrybucji, a o "Witamy na Hawajach" mówiło się wyłącznie w kontekście wybielania bohaterów (mimo to zarobił na dzień dobry prawie dwa razy tyle co "Ugotowany").

Prawdziwym trzęsieniem ziemi jest jednak wynik "Our Brand Is Crisis". Sandra Bullock od kilku lat uważana była za aktorkę, która gwarantuje sukces kasowy. Tymczasem najnowszy obraz z jej udziałem zarobił niesamowicie słabe 3,4 mln dolarów. W rzeczy samej żaden film w karierze Bullock, który trafił do szerokiej dystrybucji, nie może "pochwalić się" gorszym otwarciem. Dla reżysera, Davida Gordona Greena, "Our Brand Is Crisis" to czwarty film w szerokiej dystrybucji i również najgorsze otwarcie w historii (żaden z pozostałych trzech nie startował z pułapu poniżej 9 milionów dolarów).

Pierwsza dziesiątka wygląda następująco:

Jak widać, nie ma w niej miejsca na trzecią dużą nowość, najbardziej halloweenowy spośród prezentowanych tytułów. "Scouts Guide to the Zombie Apocalypse" znalazło się dopiero na 12. miejscu z kwotą 1,8 mln dolarów.

#Tytułzarobił w weekendzarobił w sumietyg. na ekraniekina
1
Marsjanin
$11,4
$182,8
5
3,218
2
Gęsia skórka
$10,2
$57,1
3
3,618
3
Most szpiegów
$8,1
$45,2
3
2,873
4
Hotel Transylwania 2
$5,8
$156,0
6
2,962
5
Ugotowany
$5,0
$5,0
1
3,003
6
Łowca czarownic
$4,8
$18,6
2
3,082
7
Paranormal Activity: inny wymiar
$3,6
$13,6
2
1,530
8
Our Brand Is Crisis
$3,4
$3,4
1
2,202
9
Crimson Peak. Wzgórze krwi
$3,1
$27,7
3
2,112
10
Steve Jobs
$2,6
$14,5
4
2,493

Za tydzień spodziewamy się już zmiany lidera. Do kin wejdą bowiem "Spectre" i animacja "Fistaszki - wersja kinowa".

Pobierz aplikację Filmwebu!

Odkryj świat filmu w zasięgu Twojej ręki! Oglądaj, oceniaj i dziel się swoimi ulubionymi produkcjami z przyjaciółmi.
phones