Z Kevinem Smithem sprawa ma się tak, że od "Sprzedawców" próbował być nowym Woodym Allenem. Oczytanie zamienił na oglądanie. Rozmowy o filozofii, psychiatrii zastąpiły długie niewybredne dyskusje o seksie, społeczeństwie i "Gwiezdnych wojnach", które stały się fetyszem Smitha. Podobnie jak Allen Smith lubił obsadzac...
więcejPierwszy film jaki obejrzałem tego reżysera są "Sprzedawcy II". Miałem może wtedy 12 lat, i mało rozumiałem z filmu dlatego szybko o nim zapomniałem. Minęło kilka lat, a ja dojrzalszy szukałem jakiegoś dobrego filmu na sobotni wieczór. I wtem przypomniałem sobie gdy koledzy w szkole mówili coś o "Sprzedawcach"....
moim zdaniem filmy kevina są mądre i prowokujące do dyskusji (jednym słowem są kontrowersyjne)lecz ich wykonanie jest troche prymitywne . Czyli i głupi i mądry znajdzie w nich coś dla siebie (jak u tarantino).
Niestety głupi znajduje w tych filmach więcej dla siebie (wulgarne żarty o seksie). NIE ZROZUMCIE MNIE ŻLE...
Jego filmy są doskonale wiadomo nie wszystkie.Smith rewelacyjnie pisze dialogi gdzie w Sprzedawcach to pokazał gdzie pozarnie wylgarny tekst jest śmieszny jednak ma odniesienie do życia na serio. Niewielu jest twórców którzy w taki sposób jak Smith mają umiejętność umieszczania akcji w jednym miejscu gdzie nie ma zbyt...
więcejnakręcił sporo świetnych i kultowych komedii. jego początki to praktycznie same udane filmy. stworzył genialne postacie jaya i cichego boba. po premierze sprzedawców 2 zrobił parę filmów których nie widziałem i obejrzałem mocno średni czerwony stan.
Film kompletnie bez polotu ale widać było, że kevin nagle postanowił...
Kto powiedział, że W pogoni za Amy to najlepszy film Smitha, to kwestia gustu. Ja na przykład wolę sprzedawców, i szczury z supermarketu.
1. Clerks
2. Mallrats
3. Jay i Cichy Bob/Clerks 2
4. Chasing Amy/Dogma
5. Jersey Girl
6. Zack i Miri
Ogólnie pierwsze 6 filmów bardzo polecam, 2 kolejne są wyraźnie słabsze ale też można je obejrzeć.